MNG-HA Open Data

Usag​​e Policy

What is ​open data? 

Open  data is available data to all users of the Ministry of National Guard Health Affairs portal. Open data is aimed at promoting transparency and community participation

Accept op​en data policy

  • Your access to and use of the Open Data Library is your acknowledgment of your compliance with the terms and conditions of this Policy.

  • اThe terms and conditions of this policy are subject to change without notice to the user

  • The open data policy is subject to the requirements of all laws and regulations in force in the Kingdom.

Users and their r​esponsibility

The Ministry of National Guard's health affairs allow gate users to access open data and have the right to freely use such data at their own responsibility.

Responsibili​ty of health affairs at the Ministry of National Guard

The Ministry of National Guard Health Affairs is not liable for any damage or misuse suffered by the authorities as a result of the use of such data published by its electronic portal. Nor does it ensure the continued availability of such data or part thereof.

Terms of reuse

  • Do not use this data for political purposes or to support illegal or criminal activity, racist or discriminatory comments, fueling or negative influence on culture, equality, incitement, or any irregular activity that is contrary to the customs and traditions of the Kingdom.

  • Do not misrepresent data or source.

  • When using this data, it should be noted that its main source is the health affairs of the Ministry of National Guard, with the link of the portal.

سياسة الاستخدام

ما هي البيانات ا​لمفتوحة​

هي بيانات متاحة لجميع مستخدمي البوابة الإلكترونية للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني تهدف إلى تعزيز الشفافية و المشاركة المجتمعية

قبول سياسة​​ البيانات المفتوحة

  • إن دخولك واستخدامك لمكتبة البيانات المفتوحة يعتبر إقراراً منك بالتزامك بأحكام وشروط هذه السياسة.

  • أحكام وشروط هذه السياسة قابلة للتغيير دون إخطار مسبق للمستخدم

  • تخضع سياسة البيانات المفتوحة لمقتضيات جميع الأنظمة والقوانين المعمول بها في المملكة.

مستخدم​ي هذه البيانات ومسؤوليتهم

تتيح الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني لمستخدمي البوابة الاطلاع على البيانات المفتوحة، كما أن لهم الحق في استخدام هذه البيانات مجاناً على مسؤوليتهم الشخصية. 

مسؤولية الشؤ​ون الصحية بوزارة الحرس الوطني

إن الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني غير مسؤولة عن أي ضرر أو سوء استخدام تتعرض له الجهات نتيجة استخدام هذه البيانات المنشورة ببوابتها الالكترونية. كما أنها لا تضمن استمرارية توافر هذه البيانات أو جزء منها.

شروط إعادة الاستخدام 

  • ‌عدم استخدام هذه البيانات في أغراض سياسية أو لدعم نشاط غير مشروع أو إجرامي أو في تعليقات عنصرية أو تميزية أو التأجيج أو التأثير السلبي في الثقافة أو المساواة أو التحريض أو أي نشاط غير نظامي أو مخالف لعادات المملكة وتقاليدها.

  • عدم تحريف البيانات أو مصدرها .

  • عند استخدام هذه البيانات يجب الاشارة إلى أن مصدرها الأساس وهو الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني  مع وضع  رابط البوابة الإلكترونية.

ngha.png
Al Ahsa.png
riyadh.png 
dammam.jpg
Jeddah.png 
almadinah.png

Respond to this Survey 
Last Modified

23-Jul-2019 08:41 AM